vrijdag 30 december 2011

Leven op stelten

Zondag
De telefoon gaat s'avonds en het is mijn moeder, die heel naar nieuws heeft. Ze heeft borstkanker. Een telefoontje, die even totaal je wereld op zijn kop zet. Die nacht slaap ik niet en mijn hoofd draait overuren. De volgende ochtend kijk ik Tom aan en hij zegt dat hij weet wat ik wil doen."Je gaat vandaag meteen boeken".

Dinsdag (een week later)
Na 28 uur landen Rif en ik op Nederlandse bodem; Schiphol. Hele goeie vlucht gehad en zelfs kunnen slapen. Ik kom uitgerust om 7 uur in de ochtend uit het vliegtuig en word verrassend begroet door familieleden en vriendinnen. Deze dag wordt tevens mijn moeder geopereerd, dus ik ga meteen naar Friesland. Aan het eind van de middag bezoek ik haar in het ziekenhuis. Herenigd!

Dinsdag (een week later)
Ondertussen weer mijn draai gevonden in het kleine, volle, maar oh zo gezellige Nederland. Mijn dagen breng ik in Friesland door al bladerend in Nederlandse tijdschriften en boeken. Bakkies koffie met moeder en zusje, genieten van mijn neefjes, waarvan de jongste net 7 weken is. Smullen en nog eens smullen van alle lekkernij. Gevulde koeken, oranjekoek, slagroomtaart, krentebollen, chocolade, kroket, vers bruinbrood. Kortom, de kilo's die ik de laatste week voor vertrek van de stress was kwijtgeraakt, komen er weer langzaam aan en het maakt mij niks uit. Ik moet nu mijn slag slaan toch?

Vrijdag (vandaag)
Jaaah het is mogelijk. Strak blauwe lucht en het zonnetje schijnt door de bomen van mijn moeders achtertuin. Nederland op zijn mooist. Ik moet nodig mijn blog updaten. Alles is allemaal zo snel en raar gegaan. Het voelt dubbel om hier te zijn. Er zijn maar een paar mensen op de hoogte dat ik hier ben. Ook dit voelt erg dubbel. Onze vakantieplannen in Nieuw Zeeland heeft Tom opgepakt en is deze week met Mikki en Storm in de camper vertrokken richting het zuiden. Dat het leven rare wendingen kan maken, dat weten we allemaal. Het kost dan even moeite om de koers bij te stellen. Zo, het is eruit, ik ben in Nederland. Keep you posted.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten