vrijdag 16 december 2011

Leuk, handboeien!

Storm moet deze week voor een klasgenootje een kado van vijf dollar kopen onder het mom van Secret Santa. Na school haal ik hem op en gaan we naar de bekende $2 Shop, dat een groot succes is in Nieuw Zeeland. De naam zegt het al, alles is twee dollar, alles is made in China, dus alles is waardeloze kwaliteit. Dat even terzijde. Storm neemt zijn taak als Secret Santa erg serieus en het duurt dan ook even, voordat hij een kadootje heeft uitgezocht. "Kijk mama, dit wil ik graag kopen". Mijn oog valt op een setje handboeien met een roze 'kinky' bontje er omheen. De eerste gedachte, die door mijn hoofd schiet, oei dat is wel vrij pikant voor de gemiddelde conservatieve Nieuw Zeelander. Kom op Kaar, doe ff normaal. Het is een kinderkado. Storm wil voor hem zelf de stoere uitvoering van handboeien aanschaffen (dus zonder bontje). "Ik wil later graag politieagent worden mama, dan kan ik hiermee alvast oefenen". Ik verzoek Storm na het betalen alvast in de auto te gaan zitten, want ik moet nog iets omruilen. Als ik bij de auto kom, vind ik Storm redelijk gestresst op de voorstoel van de auto aan. "Wat is er gebeurd?" vraag ik verbaasd. "Oh mama, het is vreselijk. Ik heb de handboeien omgedaan en nu ben ik de sleuteltjes verloren. Ik kan ze niet meer vinden". Maakt hij een grapje? Nee, ik zie de ernst in zijn grote ogen, dit is geen grapje. Jemig dat hebben wij weer. Storm moet zo zwemmen en ik zie mij al het zwembad binnenkomen met een hysterisch kind in de handboeien geslagen. Op weg naar het zwembad begint Storm steeds meer in paniek te raken en ik vervloek alle $2 Shops om het feit, dat ze zulke speelgoedattributen verkopen. Ik probeer hem te helpen, maar ook ik krijg die ellendige handboeien met geen mogelijkheid open. Net voordat we de oprit van het zwembad naderen, krijst Storm een kreet van blijdschap. "Het is gelukt mama, ik moet gewoon op dit knopje drukken en dan klikken ze open". Zucht....en bedankt Storm. Mama heeft weer tien grijze haren erbij vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten