donderdag 5 april 2012

Nanny

Deze week wint een Nieuw Zeelander maar liefst 26 miljoen dollars. Met een zeer blij gezicht staat hij op de gehele voorpagina van de New Zealand Herald. Een dag later lezen we dat de nieuwe miljonair moet onderduiken, omdat er zoveel mensen geld van de nog steeds beduusde man vragen. Deze reactie zagen we natuurlijk al aankomen. Bij zulke berichten denk ik altijd, waarom wint nou een persoon zoveel geld en niet (in dit geval) 26 mensen blij maken met een miljoen of een half miljoen? Ook heel leuk en je maakt meteen meerdere mensen tegelijk blij. Nu ben ik absoluut niet de persoon, die een lot koopt om aan deze acties deel te nemen. Maar stel je nou eens voor, dat je een lot koopt voor de winactie om een jaar lang een nanny thuis te hebben. Misschien is een jaar wel erg overdreven. Gewoon een maand dan. Een fulltime nanny en dan heb ik het niet over een Gisele Bundchen lookalike. Nee, de winnende nanny is een Spaanse oma, die van wanten weet. Naast het feit dat ze fantastische maaltijden kookt, draait ze haar neus niet om om luiers te verschonen. Ze heeft tevens schoonmaak drang en houdt van orde en regelmaat. Dan komt ze natuurlijk bij ons in een gespreid bedje, want ten eerste kunnen wij onze nanny een eigen slaapkamervertrek aanbieden met zelfs een eigen badkamer en toilet. Daarnaast worden er twee talen in dit huis gesproken, dus haar woordenschat wordt meteen dubbel uitgebreid. We hebben lieve kinderen en als haar motto luidt "hoe harder de kinderen gillen, hoe blijer ze zijn" dan is ze bij ons echt op het juiste adres. Dan word ik s'ochtends wakker en zie ik mijn drie kindjes en man voorbeeldig met de nanny alias oma Maria hun ontbijt nuttigen. De gevulde broodtrommeltjes van Storm en Tom staan al klaar. Maria komt mij tegemoet lopen met een glas verse jus d'orange en zegt op haar beste Engels: "Today Señorita Karen you go shopping. You have fun with no kids. Señor Tom booked table at restaurant for tonite. You and him eat out and go to movie. I take care of niños". Klinkt wel erg gezellig toch? Dus bij deze mijn oproep, mochten jullie connecties hebben met iemand bij de Staatsloterij, gooi dan eens een balletje op. Helemaal niet zo'n gek idee om een nanny te winnen. Ik koop meteen voor het eerst in mijn leven een loterij ticket. Deal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten