maandag 19 september 2011

High heels and babies

Met verbazing kijk ik naar een foto van Victoria Beckham, die haar baby girl 'Harper' op haar arm draagt. Op zich niet iets wat je interesse zou wekken. De foto is genomen in een Prada shop in New York, waar onze Victoria haar kleine spruit elegant draagt op hakken die maar liefst 7 inch hoog zijn (omgerekend 17,78 centimeters). Ja, je leest het goed. Ik ben gefascineerd door de foto, omdat Vic's baby nog maar een paar weken oud is. Daar loopt dus een moeder, waarvan ik weet dat de hormonen nog door haar lijf gieren. Hoe is het mogelijk dat ze daar staat alsof er niks gebeurd met haar lijf gebeurd is? Nou heb ik niets met deze vrouw,  maar Posh heeft wel 4 kinderen op de wereld gezet. Een hele prestatie. Of je nou geld hebt of niet, die kinderen komen er niet vanzelf uit. Bij het bestuderen van de foto vraag ik mezelf af waarom ik toch drie ongelofelijke zware zwangerschappen en bevallingen heb gehad. Ik ben van de laatste na een jaar nog steeds herstellende. Het is mij nooit gelukt om mijn kinderen elegant vast te houden. Laat staan er een tijd mee in mijn armen te lopen. Laat staan uberhaupt hakken te dragen. Mijn babies waren gewoon simpelweg te zwaar. Toen Storm net geboren was, wilde ik met hem in de maxicosi 'gezellig' wat booschapjes doen. Ik had dit namelijk bij een aantal sterren in bladen gezien. Gewoon je kind in het autostoeltje hangend aan je arm alsof je een grote handtas draagt. Na de halve Keizerstraat hield ik het voor gezien. Ik kon niet meer. Mijn ruggenwervel stond voor mijn gevoel 45 graden de verkeerde kant op en op mijn arm vertoonde zich een grote bloeduitstorting. Toen ik een paar dagen later met nekklachten bij mijn fysio was en hem bekende wat ik gedaan had, verklaarde hij mij compleet voor gek en kreeg ik een flinke uitbrander. Ik wist toen eigenlijk al dat ik niet zo'n elegante moeder zou zijn. Natuurlijk heeft het zo zijn voordelen om stevige kinderen op deze wereld te zetten. Ze kunnen bijvoorbeeld tegen een stootje als mama voor de zoveelste keer met kind tegen een deurpost loopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten