woensdag 7 september 2011

Gooien we het roer om?

Mijn oog valt op een artikel met de titel 'Pfff, is dit nou alles?' Het gaat om de vraag of het niet eens tijd wordt om het roer radicaal om te gooien voor veertigers? Oftewel, is er sprake van een midlifecrisis? Nou val ik 'gelukkig' nog net niet onder die doelgroep, maar de signalen die beschreven worden wekken toch mijn interesse en ik dacht, laat ik ze eens voorleggen aan mijn lezers.

Intense behoefte om een lang gekoesterde droom uit te laten komen
Heb zoveel dromen, maar er zijn ook al zoveel uitgekomen. Nee, dus niet aan de orde bij mij. 
Last van heimwee naar vroeger: was ik nog maar jong....
Oei...kritisch puntje. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik verlang naar 'die goeie ouwe tijd'.De tijd van 'onbezorgde' jeugd. Gezellig op zaterdagavond met een glaasje prik en bakje chips naar Miami Vice of Ron's Honeymoon Quiz kijken. Of mijn studententijd, waar ik alles deed waar ik zin in had. Zo vrij als een vogeltje, op die studieboeken na dan. Zucht.... allemaal zulke zorgeloze periodes.
Veel meer bezig met het uiterlijk
 Ik ben al blij als ik een dag geen wallen onder mijn ogen heb. De rest neem ik voor lief op dit moment.
Verlangen om het roer om te gooien, zonder al te veel na te denken over de consequenties
Heb het roer al meerdere malen in mijn leven omgegooid. Ik houd van avontuur en mijn motto is altijd 'Je leeft dit leven maar 1 keer', maar ik neem geen roekeloze beslissingen. Over alles wordt netjes nagedacht.
Oude vrienden zijn ineens saai, behoefte aan nieuwe gezichten
Ha ha ha leuke deze. Ik heb geen behoefte aan nieuwe mensen (ik zit juist op de grens van het 'a'-sociale) en verlang naar de zogenoemde 'oude' vrienden.
Ineens vaker van huis
Waar moet ik de tijd vandaan halen?
Gedachten over emigreren
Hmmm...ben ik dan misschien een aantal jaren geleden al in een crisis beland?
Op zoek naar spiritualiteit
Al jaren...
Riskante beleggingen
Er valt niks te beleggen.
Toevlucht tot alcohol en andere genotsmiddelen
Valt mijn chocoladeverslaving hier onder?
Opeens een verre reis - met rugzak -  maken
Ik word al moe bij het idee. Nee, die tijd heb ik echt gehad.

En jij? Moet bij jou het roer om?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten