vrijdag 25 mei 2012

Zand

Als ik even hardop denk, dan speelt zand al bijna 20 jaar een grote rol in mijn leven. Mijn gedachte gaat even terug naar de begintijd van mijn strandleven half jaren '90, toen ik in een groot studentenhuis in Scheveningen vlakbij zee woonde. Het huis waarvan de meeste van de dertig bewoners surften of andere activiteiten op het strand deden en dat we op jaarbasis kilo's zand mee naar binnen namen. Vervolgens kochten Tom en ik onze eerste huis in Scheveningen en ook dit schattige paleisje (vlakbij zee) kreeg het zwaar te verduren. Zand, veel zand, dag in dag uit kwam er binnen en de mooie houten vloer zag je per dag aftakelen. Toen er een kindje in het gezin kwam, werd het zandverhaal er niet minder op. En nu jaren later heb ik nog steeds bergen zand dat dagelijks binnenkomt. Uit tassen, surfpakken, broeken, broodtrommels, handdoeken en zo kan ik een leuk A-4tje volschrijven. Ondanks dat ik zielsveel van het strandleven houd en echt niet zonder kan, ben ik die rode draad in ons leven, het zand, wel eens beu. Gewoon een dagje geen bezem of stofzuiger door het huis. Misschien dat ik een zandvrije zondag in dit gezin kan voorstellen. Ik ga het gewoon in de groep gooien. Ik denk dat het een onmogelijke missie is, maar het is het proberen waard.

Have a lovely weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten