dinsdag 28 augustus 2012

Ieder zijn ding

Drie kinderen en drie compleet verschillende karakters. Ja, dit is mogelijk. Ik moet mijn hersens flink laten kraken om een irritante eigenschap van mijn oudste zoon op jonge leeftijd te vinden. Eerlijk gezegd kan ik er zo snel niet eentje bedenken. Er zullen er genoeg geweest zijn, maar door het grote leeftijdsverschil tussen hem en zijn zusje en broertje schud ik ze niet zo uit mijn mouw. Daarentegen kan ik er zo een paar van mijn jongste twee noemen, die dagelijks flink de irritatiegrens bereiken. Mijn dochter vindt het al een tijdje leuk om prachtige tekeningen op muren in huis te maken. Van zonnetjes tot Cobra-achtige taferelen, dat grote poetsdrang bij haar moeder opwekt. Ik ben de uitvinders van Jif schoonmaakmiddel eeuwig dankbaar. Sinds kort heeft mijn jongste telg ook een hobby, waar ik totaal geen ervaring mee heb. Alles en dan bedoel ik ALLES moet in de wc gestopt worden. Zakdoeken, knuffels, kleren, complete wc rollen, verzin het maar. Deze kleine tiran propt zijn verzameling van spullen met een grote glimlach in die verleidelijke pot met water (waarvan er twee binnen handbereik zijn). Wanneer gisteren mijn trouwe UGGS het moeten ontgelden, ben ik er helemaal klaar mee. Tijd voor een plan de campagne. Opeens realiseer ik mij dat onze oudste (en meest aanwezige) Storm nooit in de verleiding is geweest tot deze zeer vervelende en vermoeiende acties. Hm.....ik denk dat ik hem vandaag eens een heel lief kaartje ga sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten