maandag 26 maart 2012

Maandagochtend...

Maandagochtend, normaal gesproken voor mij altijd zo'n heerlijk ontspannend ochtendje na een druk weekend. Deze ochtend verloopt iets anders, aangezien manlief vandaag voor een aantal dagen met zijn leerlingen de bush ingaat. Dat betekent dat we om zes uur met ons gezin aan het ontbijt zitten om vervolgens papa vroeg af te zetten bij zijn werk. Of ik in de tussentijd nog even een printje wil uitdraaien op de vroege ochtend. Tuurlijk schatje, geen probleem. De printer (die de leeftijd van een jaar nog niet heeft bereikt) doet niet wat ik van hem vraag. Bij nader onderzoek blijkt dat een van mijn kleine lieve kinderen (lees: monsters) een ketting van mama's collectie in de printer heeft gestopt met als gevolg dat hij het niet meer doet en waarschijnlijk overleden is. Laat ik nogmaals melden dat we hier praten over zes uur in de ochtend. Mama moet rustig blijven, maar met een ochtendhumeur (die helaas bij mij de laatste jaren is ontwikkeld) is dit onmogelijk. Manlief staat op tijd. Zucht. Drie kinderen moeten aangekleed worden. Zij gaan daarna door naar school en creche. Storm's lunch moet nog even in mekaar geflanst worden en dan is het niet raar dat we een kwartier verlaat in de auto zitten. Ik zal niet beschrijven hoe ik er op dat moment uitzie.
Het is nu ruim 3,5 uur later en ik zit met een bord muesli aan mijn computer gekluisterd. Ik neem zo een douche, kleed mij aan en dan gooi ik twee bakken koffie naar achteren. Laat ik eens gek doen op deze gezellige maandagochtend. Ciao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten