donderdag 26 januari 2012

Welcome home

Zo zit je in Nederland en zo zit je in Nieuw Zeeland. Het is waar. Je neemt het vliegtuig en een etmaal later zit je aan de andere kant van de wereld. Je stelt je er op in en voor je het weet ben je er. Deze vliegreizen, ik draai mijn hand er niet voor om. Door de jaren heen heb ik mijn voorkeur voor maatschappij en vliegroutes wel ontwikkeld. Mijn motto luidt dan ook: zo snel mogelijk en dus de meest snelle verbinding. Singapore Airlines biedt de snellste overstap al jaren. Dat betekent een paar uurtjes vertoeven op Singapore vliegveld en dan meteen door. Als het een beetje meezit, ben je dus in 24 uur van punt A bij punt B. Het is een aardige opgave voor ouder en kind om zo lang te zitten, maar tot nu toe vind ik dat al mijn kinderen het op deze vluchten voortreffelijk doen. Het is dat er op deze lange vluchten een pittig prijskaartje hangt, maar anders zou ik het wel weten. Dan zou ik rustig zeggen: "Goh, ik kom even over voor een weekje of twee". Dan pak ik  een verjaardag mee van een vriendin, die juist een groot feest geeft of ik bezoek de nieuwste telg in de familie. Ik kom dan speciaal over om gezellig wat wijntjes met vrienden op die zomerachtige avonden op het Scheveningse strand te drinken en ik plak er meteen even een zaken- en inspiratiebezoekje aanvast voor mijn eigen business. Ik neem mijn moeder mee naar ons favoriete koffietentje en mijn oudste zoon logeert 'gewoon' even bij zijn vriendjes en vriendinnetje. Nee, ik draai mijn hand er niet voor om om even over te vliegen. En gelukkig delen vele vrienden en familie deze gedachte. Toen ik vanochtend uit mijn slaapkamerraam de Nieuw Zeelandse lucht diep insnoof en de warme zon op mijn gezicht voelde, dacht ik meteen: wat heerlijk om weer thuis te zijn. Mijn leven hier voelt dubbel op bepaalde momenten, omdat ik mij op twee plekken in deze wereld zo thuis voel. Dag Nederland, ik heb weer genoten. Welcome home, my beautiful New Zealand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten